Thursday, June 2, 2011

Kes Khalwat Razak Ahamd

Pendakwa serah jawapan bertulis kes khalwat Razak – 27 Mei 2011 – Utusan Malaysia

PETALING JAYA 26 Mei – Pihak pendakwa syarie hari ini menyerahkan jawapan bertulis di Mahkamah Rendah Syariah di sini berhubung kes terhadap pelakon Abdul Razak Ahmad yang menghadapi tuduhan khalwat dengan seorang wanita
berstatus isteri orang, lima tahun lalu.
Pendakwa Syarie Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Shafezan Rusli berbuat demikian selepas artis itu yang diwakili peguam syarie Mohd. Azman Karim mengemukakan hujahan balas pada 28 April lalu.
Hakim Syarie, Wan Mahyuddin Wan Mohammad sebelum ini menetapkan 30 Jun ini untuk menentukan sama ada Abdul Razak dibebaskan atau dipanggil membela diri berhubung kes khalwat berkenaan.
Ketika ditemui di luar mahkamah, Shafezan berkata, dalam hujah bertulisnya, elemen kes yang didakwa mengikut Seksyen 29(1)(a) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 telah dibuktikan melalui penangkapan tertuduh bersama seorang wanita yang bukan isterinya dalam sebuah rumah.
Dramatis itu yang sering memegang watak 'ustaz' dalam drama televisyen, hadir pada prosiding hari ini.
Abdul Razak, 44, didakwa berada bersama Selamah Sahudin, 43, dalam keadaan yang menimbulkan syak di No. A-4-19, Blok A, Taman Serdang Perdana, Seri Kembangan di sini pada pukul 2.15 pagi, 1 April 2006.
Ketika pertama kali didakwa pada 14 September tahun yang sama, Abdul Razak memohon dibicarakan tetapi Selamah didenda RM2,850 atau penjara tujuh bulan selepas mengaku melakukan perbuatan itu.
Jika sabit kesalahan, Abdul Razak boleh dihukum penjara maksimum dua tahun atau denda RM3,000 atau kedua-duanya.

No comments:

Post a Comment