Thursday, August 2, 2012

Nash cerai Sosilawati talak satu –Utusan Malaysia


Utusan Malaysia, 26/05/2009

KUALA LUMPUR 26 Mei - Ikatan perkahwinan antara penyanyi Nash dan jutawan produk kecantikan, Sosilawati Lawiya terlerai akhirnya pada pukul 11 pagi,setelah beliau bersetuju menceraikan isterinya itu dengan talak satu.

Nash atau nama sebenarnya Jamaluddin Elias melafazkan cerai dengan kebenaran mahkamah di hadapan hakim syarie, Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur di Keramat, Wan Mahyuddin Wan Muhammad setelah kedua-dua pihak bersetuju untuk bercerai secara baik.

Sebelum melafazkan cerai, Sosilawati memohon diberi peluang untuk memohon maaf kepada suaminya dan mereka dilihat saling bersalaman serta berpelukan di mahkamah terbuka.

Sejajar dengan persetujuan tersebut juga, mahkamah merekodkan persetujuan bahawa Sosilawati selaku plaintif memberi aku janji dan bersetuju menggugurkan semua permohonan beliau berkaitan nafkah idah, mutaah dan apa juga tuntutan lain bersangkutan nafkah tertunggak dan hutang yang berada di bawah bidang kuasa Mahkamah Rendah Syariah.

Sosilawati diperintahkan beridah tiga kali suci.

Selesai prosiding, Nash yang ditemui pihak media di luar mahkamah memberitahu bahawa beliau mendoakan agar bekas isterinya itu beroleh kesejahteraan di dunia dan akhirat.



No comments:

Post a Comment